پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کتاب اطلس تصویری دفاع مقدس اردکان منتشر می‌شود 

واحدیان گفت: کتاب «اطلس تصویری دفاع‌ مقدس اردکان» آماده چاپ شده و به‌زودی منتشر خواهد شد. 
کد خبر: ۶۲۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 08November 2023

«مهدی واحدیان اردکانی» پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از چاپ و انتشار کتاب «اطلس تصویری دفاع‌مقدس اردکان» خبر داد و اظهار داشت: کار اطلس دفاع مقدس که حاوی تصاویر سوژه‌ای و ناب رزمندگان شهرستان اردکان در طول هشت سال دفاع مقدس است از مدت‌ها پیش آماده شده و قریب به بیست سال است که با شناسایی افراد و کسانی که این تصاویر در اختیار داشته‌اند تهیه شده است. 

واحدیان اردکانی عنوان کرد: در این اثر ماندگار جمع آوری شده تا حد امکان سعی شده نام رزمندگان ومناطق عملیاتی که این تصاویر ماندگاردر آن مناطق گرفته اند در ذیل هر عکس نقش بسته تا مشتاقان بتوانند افراد داخل عکس‌ها را شناسایی کنند. 

وی با اشاره به شهادت ۴۲۰ رزمنده اردکانی در طول هشت سال دفاع‌ مقدس گفت: این تعداد رزمنده اردکانی در مناطق مختلف غرب وجنوب کشور از سال ۱۳۵۹ تا پایان جنگ یعنی تیر ۱۳۶۷ در اکثر مناطق وعملیات‌های مختلف حضور داشته وهر کدام بنوعی تصویری ازخود به جا گذاشته اند که این تصاویر یا در اختیارخانواده هایشان یا احیانا در آلبوم دوستان وهمرزمان این شهدا بوده است. 

واحدیان با تاکید بر مستند بودن این کتاب اظهار کرد: شرح عکس‌ها به همراه نام رزمندگان، تاریخ و مکان ثبت تصویر، کامل شده و به استناد کتاب افزوده است. 

وی هدف از آماده سازی و چاپ این اطلس تصویری، را ماندگاری تصاویر و حفظ این گنجینه عظیم و ماندگار برای نسل‌های آینده وکسانی که مشتاق رویت تصاویر رزمندگان در خطوط عملیاتی هستند را عنوان کرد و افزود: ان شالله در تلاشیم تا بزودی همه تصاویر رزمندگان را جمع آوری و در مجموعه‌ای وزین نمایشگاهی به رویت عموم قرار دهیم. 

واحدیان اردکانی تورق این اثر را برای پژوهشگران دفاع‌ مقدس مناسب دانست و گفت: ان‌شاء‌الله «اطلس تصویری دفاع‌مقدس اردکان» با حمایت یکی از ارگان‌های نظامی فرهنگی استان یزد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار